Analytikere


IDA LAGOS ANDERSEN

Ida Andersen har bred erfaring innenfor fagområdene markedsanalyse og markedsføring. Hennes kjernekompetanse er innenfor analyse og måling av merkevarestyrke og kunderelasjoner, merkevarebygging og produktutvikling. Ida har tidligere erfaring fra IPSOS MMI og Sponsor Insight. Hun er utdannet master i markedsføring fra Handelshøyskolen BI.

ESPEN JÜTTE

Espen er analytiker med fokus på data science, økonometri og forskningsmetode innen markedsføring. Hans hovedkompetanse er å analysere effekten av tiltak og reklame, håndtere komplekse datamengder fra forskjellige kilder og anvende markedsførings-spesifikke modeller som for eksempel customer lifetime value. Espen er utdannet fra Universitet St. Gallen og Handelshøyskolen BI, hvor han nå også tar sin doktorgrad.

AUDUN TRÅHOLT

Audun Tråholt er vår analytiske assistent med selvlært og sertifisert ekspertise innen IT, programmering, datahåndtering og analyse. Audun bidrar i mange av våre prosjekter og er strålende på informasjonsbehandling og programmering.

KNUT ØRJAN GAUKERUD

Knut Ø. Gaukerud er junior analytiker og assisterer oss på prosjektbasis. Knut har en Bachelorgrad i økonomi og ledelse fra Handelshøyskolen BI, og gjennomfører nå en mastergrad i Business Analytics (også på Handelshøyskolen BI). Har tidligere erfaring fra salg i butikk. 

TEMOR QISMAT

Temor Qismat er junior analytiker og assisterer oss på prosjektbasis. Temor har en Bachelorgrad i økonomi og ledelse fra Universitet i Sørøst Norge (USN), og gjennomfører nå en mastergrad i Business Analytics (også på Handelshøyskolen BI). Har tidligere erfaring både fra salg i butikk og ulike roller i konsulentbransjen. 

AUKE HUNNEMAN

Auke Hunnemann bistår oss på prosjektbasis som statistisk markedsanalytiker. Han har unik krysskompetanse innen markedsføring, statistikk og marketing research og er til daglig professor ved Handelshøyskolen BI. Auke har blant annet en Master of Science i Markedsføring fra University of Groningen.

IT-direktør


SVEIN PARNAS

Svein Parnas er en meget erfaren utvikler med ekspertise i søketeknologi, dataintegrasjon, skalerbare systemer og databaser, og har blant annet utviklet CPMs applikasjon. Han er gründer av Basefarm og T-Rank i tillegg til å ha erfaring fra blant annet Kvasir og Retriever. Svein har sin utdannelse i informasjonsteknologi fra UiO.

Styreleder


FRED SELNES

Fred Selnes er en av Norges mest anerkjente eksperter innen markedsstrategi, kunderelasjonsutvikling og markedsanalyse. Han er gründer av CPM og professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Foruten sin forskerbakgrunn, har Fred erfaring som Adm.dir. ved Norsk Institutt for Markedsforskning, Principal i AT Kearney og gründer av MarkUp Consulting.

Kommersiell direktør / rådgiver


LARS OVE BRENNA

Lars Ove Brenna er ekspert i markedsstrategi, implementering og digital strategi. Han har lang erfaring fra FMCG (Ringnes, Leiv Vidar, Keep-it Technologies), IT (programvareindustrien) og konsulentbransjen. Lars Ove er siviløkonom fra Heriot-Watt University, har en MBA i strategisk ledelse fra NHH (Mastra) og Analytics for strategic management på BI (modul på Master of Management programmet)

>