FROKOSTSEMINAR



Marketing analytics:
Hvordan håndtere data?

Innsikt fra data krever kunnskap om hvordan du skal håndtere data!

Det er mange spørsmål som kan stilles rundt effekt av markedstiltak, og stadig oftere stilles spørsmål fra toppledelsen rundt verdien av de ulike markedstiltakene - hjelper de?


  • Kan du bevise ROI (Return on Investment) på alle dine markedstiltak?
  • Hva er egentlig salgseffekten av e-postene du sender dine kunder?
  • Får du salgseffekt av en annonsekampanje på internett utover trafikk til din nettside?
  • Hvordan skal du skaffe nye kunder, mersalg eller hindre at dine kunder faller fra?


Det holder ikke med en besøksstatistikker fra Google Analytics, enkle scoringmodeller eller klikkanalyseer av e-postene som sendes ut. For å få faktisk innsikt og riktigere taktiske og strategiske beslutninger, MÅ du forstå hvordan du best skal håndtere dine data!


De som lykkes, vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med deg.

long-arrow-down

Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data. 


Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!

Foredrag av:


Fred Selnes

Styreleder CPM Analytics/

Professor Handelshøyskolen BI

Espen Jütte

Data Science analytiker

Lars Ove Brenna

Kommersiell direktør/Rådgiver

Tid/sted frokostseminar:


21

MAI

2019

08:30 

til 

10.30 

Nydalen (nøyaktig lokasjon er avhengig av antall påmeldte)

Hvordan håndtere data i markedsarbeidet?

I vårt frokostseminaret vil du motta verdifull kunnskap for å forberede din bedrift til moderne analyse av dine kunde- og markedsdata (Marketing Analytics). Det første steget er å forstå verdien av data, og ikke minst verdien av å kople datakilder sammen. Mange har ulike datakilder, men ofte er det vanskelig å analysere disse på tvers av ulike datasystemer. 


Selv et datavarehus er i de fleste tilfeller uegnet til dypere analyse - dataene er ikke strukturert på riktig måte for eksempelvis AI eller maskinlæring... Fremtiden er her nå, og du bør snarest mulig gjøre noe med dine datakilder for å legge til rette for de analyser du har behov for!


  • Hva skal du egentlig gjøre med alle datakildene du har?
  • Hvordan skal du strukturere og utnytte data for å få større effekt av dine markedstiltak?
  • Hvordan kan du få faktisk innsikt når data ligger spredt i ulike avdelinger eller i forskjellige systemer ("siloer")


Det positive er at det finnes muligheter - nesten uavhengig av struktur eller dataformat - å kople sammen dine data til de analysene som bør gjennomføres! I CPM Analytics hjelper vi våre kunder med dette - hver eneste dag! På to effektive timer, vil vi gi deg et godt utgangspunkt for å forstå hva som kreves, og hva du bør ta tak i umiddelbart! 


Velkommen til vårt frokostseminar!


Dette vil du lære på frokostseminaret:

  • check
    Hva er de viktigste datakildene for de fleste innenfor salg og markedsføring?
  • Hvorfor er det så viktig å kople sammen ulike datakilder?
  • Verdien av transaksjons- atferds og aktivitetsdata
  • Hva er egentlig forskjellene mellom en "Marketing Hub", et datavarehus og en analysedatabase?
  • Praktisk håndtering av data til analyseformål - hvordan bygge opp en analysedatabase?
  • Import, integrasjon, løpende datastrømmer og innhenting av data fra viktige internettkilder (bl.a. Google Analytics/Trends)
  • Hvor og hvordan finner du nyttige 3. parts datakilder som beriker interne datakilder?
  • "Scraping" av konkurrentinformasjon fra internett
  • check
    Hva er Marketing Analytics - hvordan utnytte godt strukturerte data og hva kan du oppnå?

Gjenstående tid til påmeldingen stenges:

31
Dager
19
Timer
36
Minutter
30
Sekunder
long-arrow-down

Begrenset antall plasser 

 Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang!

Se også vårt seminar "Marketing Analytics & maskinlæring" - les mer!


Copyright 2019, CPM Analytics AS

>