FROKOSTSEMINAR I REGI AV CPM ANALYTICS
GRATIS frokostseminar!
Moderne data science
Marketing Mix Modeling / Salgsmodellering
Hva er faktisk effekt av dine markedstiltak?
Verden er snudd på hodet, og fagområdene markedsføring og salg er i enorm utvikling. Ikke sløs med budsjettene - finn ut hvilke markedstiltak som faktisk fungerer!
De som lykkes vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med deg.
Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data.
Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!
Foredrag av:
CEO/Rådgiver, Professor Handelshøyskolen BI
Data Science analytiker
Kommersiell direktør/Rådgiver
Tid/sted frokostseminar:
30
OKT
2018
08:30
til
10.30
Sandakerveien 138, Nydalen, 0484 Oslo Se i Google maps
Hva er Marketing Mix Modeling eller Salgsmodellering?
Marketing Mix Modeling (MMM), eller Salgsmodellering som vi også kan kalle det, er metoder og teknikker for å beregne verdien av ulike markedstiltak. Formålet er altså å skaffe innsikt i dine ulike markedstiltak og hva disse bidrar med i faktisk salgsresultat. Ulike data science (inkl. regresjonsanalyser) benyttes i modellutarbeidelsen, og du vil få svar på hvilke markedstiltak som fungerer bra (høyest ROI) og hvilke som ikke fungerer like bra.
Du vet selv hvilke markedstiltak din organisasjon investerer i - alt fra din innsats i sosiale medier, annonsering og tiltak for å trekke trafikk til din nettside eller mer tradisjonelle tiltak som reklame, DM'er, dine utsendelser (e-post/SMS) og annet. Det er selvfølgelig også mulig å inkludere andre kilder som værdata, geografi/lokasjon (for butikker eller ditt marked) osv. Kun fantasien setter begrensninger her - eller tilgang på data!
Husk også at trafikk til et nettsted alene ikke betyr noe om du får "feil trafikk" - det er tross alt salg du er ute etter. Gjennom Marketing Mix Modeling/Salgsmodellering kan alle deler av din markedsføring og salgsinnsats beregnes - langt utover en trafikkanalyse som Google Analytics gir deg!
Dette vil du lære på frokostseminaret:
Gjenstående tid til påmeldingen stenges:
Begrenset antall plasser
(Maksimalt 25 deltakere!)
Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang
innenfor moderne markedsføring og salg!
Copyright 2018, CPM Scandinavia AS