GRATIS frokostseminar!


Moderne data science
Marketing Mix Modeling / Salgsmodellering

Hva er faktisk effekt av dine markedstiltak?

Verden er snudd på hodet, og fagområdene markedsføring og salg er i enorm utvikling. Ikke sløs med budsjettene - finn ut hvilke markedstiltak som faktisk fungerer!


De som lykkes vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med deg.

long-arrow-down

Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data. 


Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!

Foredrag av:


Fred Selnes

CEO/Rådgiver, Professor Handelshøyskolen BI

Espen Jütte

Data Science analytiker

Lars Ove Brenna

Kommersiell direktør/Rådgiver

Tid/sted frokostseminar:


30

OKT

2018

08:30 

til 

10.30 

Sandakerveien 138, Nydalen, 0484 Oslo  Se i Google maps

Hva er Marketing Mix Modeling eller Salgsmodellering?

Marketing Mix Modeling (MMM), eller Salgsmodellering som vi også kan kalle det, er metoder og teknikker for å beregne verdien av ulike markedstiltak. Formålet er altså å skaffe innsikt i dine ulike markedstiltak og hva disse bidrar med i faktisk salgsresultat. Ulike data science (inkl. regresjonsanalyser) benyttes i modellutarbeidelsen, og du vil få svar på  hvilke markedstiltak som fungerer bra (høyest ROI) og hvilke som ikke fungerer like bra. 


Du vet selv hvilke markedstiltak din organisasjon investerer i - alt fra din innsats i sosiale medier, annonsering og tiltak for å trekke trafikk til din nettside eller mer tradisjonelle tiltak som reklame, DM'er, dine utsendelser (e-post/SMS) og annet. Det er selvfølgelig også mulig å inkludere andre kilder som værdata, geografi/lokasjon (for butikker eller ditt marked) osv. Kun fantasien setter begrensninger her - eller tilgang på data!


Husk også at trafikk til et nettsted alene ikke betyr noe om du får "feil trafikk" - det er tross alt salg du er ute etter. Gjennom Marketing Mix Modeling/Salgsmodellering kan alle deler av din markedsføring og salgsinnsats beregnes - langt utover en trafikkanalyse som Google Analytics gir deg!

Dette vil du lære på frokostseminaret:

  • check
    Hvorfor data science vil revolusjonere moderne markedsføring og salg for de bedriftene som behersker det - effektiv salgsøkning med færre ressurser!
  • check
    Hvordan kan du gjennomføre effektmåling av markedstiltak og kommunikasjon i ulike kanaler? Hvorfor holder ikke statistikk fra Google Analytics eller mediebyrået ditt?
  • check
    Hva er det siste innen teoretisk kunnskap, algoritmer og data science med hensyn til Marketing Mix Modeling (MMM) og salgsmodellering?
  • check
    Vi gir deg eksempler fra virkeligheten og forslag til tiltak i ulike situasjoner. Det er mulig å identifisere faktisk effekt av ulike markedstiltak!
  • check
    Hvordan bør du organisere markedsarbeidet og dine data for å kunne benytte salgsmodellering i din organisasjon?

Gjenstående tid til påmeldingen stenges:

00
Dager
00
Timer
00
Minutter
00
Sekunder
long-arrow-down

Begrenset antall plasser

(Maksimalt 25 deltakere!)

 Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang

 innenfor moderne markedsføring og salg!

Copyright 2018, ​CPM Scandinavia AS

>