FROKOSTSEMINAR I REGI AV CPM ANALYTICS
FROKOSTSEMINAR
Marketing analytics:
Verdien av geografisk innsikt!
Banebrytende løsning for objektiv geografisk benchmarking!
Tradisjonell benchmarking sammenlikner gjerne salget i den enkelte butikk på totalt salg, kategori eller produkt opp mot "den beste butikken". Du identifiserer en under- eller overprestasjon salgsmessig mot den beste, og deretter innføres forbedringstiltak de steder du identifiserer potensial for økt salg.
Er "den beste butikken" EGENTLIG den beste?
Kan det ikke være slik at det finnes butikker som har potensial til å bli enda bedre? For å få en objektiv benchmarking, må du identifisere et faktisk og objektivt mål for salgspotensial per butikk - basert på den enkelte kategori og produkt.
Å identifisere og utnytte dette lokale potensialet krever svar på en rekke spørsmål, utnyttelse av data og konvertering av data til verdifull innsikt. De som lykkes i dette arbeidet, vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med deg.
Vår banebrytende løsning er utviklet i samarbeid med Volvat Medisinske Senter. Du vil på vårt frokostseminar høre direkte fra Volvat hvordan CPM Geo skaper verdi i deres hverdag!
Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data.
Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!
Foredrag av:
Direktør analyse & data science
Administrerende direktør/CEO
Teknisk sjef, Volvat Medisinske Senter
Leder Volvat Allmenn & Medisinske senter, Volvat Medisinske Senter
Tid/sted frokostseminar:
8
OKT
2019
08:30
til
10.30
Sted: Nydalen
(nøyaktig lokasjon er avhengig av antall påmeldte)
Det handler om å hente
ut maksimalt salgspotensial!
I vårt frokostseminaret vil du motta verdifull kunnskap for å forberede din bedrift til moderne analyse av geografiske kunde- og markedsdata (Marketing Analytics). Det første steget er å forstå verdien og behovet av ulike datakilder, og ikke minst verdien av å kople disse sammen.
Hvorfor gjøre manuelle forsøk på å samle og forstå ulike datakilder, når du likevel ikke vet hvilken påvirkningsgrad ulike faktorer har i den enkelte butikk? Med CPM Geo setter vi sammen dine data sammen med datakilder som påvirker salget ditt. Maskinlæringsmodellen lærer deretter hvilke faktorer som betyr noe for den enkelte butikk, og kalkulerer deretter det faktiske kundepotensialet i omsetning eller antall kunder per butikk. Dette danner et bedre og mer objektivt utgangspunkt for Benchmarking på kategori- og produktnivå - identifiser faktisk gap fra dagens nivå til fremtidig salgspotensial!
- CPM Geo identifiserer geografisk kunde-/omsetningspotensial per butikk totalt for din bedrift, dine kategorier og dine produkter
- CPM Geo gir oversikt over butikker som presterer dårligere eller bedre enn hva det lokale omsetningspotensialet skulle tilsi
- CPM Geo tilbyr objektiv Benchmarking på butikk, kategori og produktnivå - som viser "ineffektivitet"/mersalgspotensial per butikk og "hvor skoen trykker"
- CPM Geo gir deg en objektiv mulighet for å styre dine salgsressurser og skreddersy din oppfølging av den enkelte butikk basert på potensial
Bli en viktigere kategoripartner!
Fordi CPM Geo tillater benchmarking mot et objektivt mål av omsetningspotensial i den enkelte butikk på kategori- og produktnivå, vil du få detaljert innsikt rundt hvilke kategorier og enkeltprodukter som har et mersalgspotensial. I stedet for "å pushe salg" på alle produkter, får du innsikt i hvilke faktiske produkter som under-presterer og over-presterer i forhold til potensialet - du får objektive innspill på hva som det bør fokuseres på.
Sammen med handelskjeden og butikken vil dere sammen kunne se på tiltaksmuligheter som over tid vil bidra til positivt mersalg for begge parter - og du blir en viktigere kategoripartner når du "vet hvor skoen trykker" i den enkelte butikk!
Handelskjede, leverandør eller tjenestetilbyder?
CPM Geo er like relevant for handelskjeder, leverandørindustrien og ulike tjenestetilbydere! For handelskjeder og tjenestetilbydere er det selvfølgelig viktig å identifisere lokalt kunde-/omsetningspotensial i et område for planlegging av hvor det bør åpnes nye butikker, hvor butikker bør relokaliseres eller legges ned.
Vår modul for Benchmarking vil vise hvor det finnes forbedringspotensial - objektivt basert på omsetnings- eller kundepotensialet i den enkelte butikk. Først på denne måten kan man ta tak i den enkelte butikk, utvikle forbedringstiltak og øke salget. Detaljert innsikt om potensialet i ulike butikker, kategorier og produkter vil gi deg konkurransefortrinn!
Agenda
Gjenstående tid til påmeldingen stenges:
Begrenset antall plasser
Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang!
For mer informasjon se også vår produktbeskrivelse
Copyright 2019, CPM Analytics AS