FROKOSTSEMINAR FOR MARKEDSDIREKTØREN!



Marketing analytics:

Kundesegmentering og
 målrettet kommunikasjon

Ta kunden på alvor!

Ta på alvor at dine kunder har ulike behov og kan befinne seg på ulike stadier i sin kundereise for kjøp av dine produkter!


Kundesegmentering er løsningen for målrettet kommunikasjon!

I vårt frokostseminar vil vi gi deg oppskriften på hvordan du skal skape, kommunisere og levere verdi til ulike typer kunder og kundebehov.


Unngå overfladisk synsing!

Om du skal oppnå god effekt av dine markedstiltak og din kommunikasjon, er det nødvendig å gjøre grundige analyser av dine kunder og marked - slik at man baserer strategien på innsikt om nåværende og fremtidige kundebehov.



long-arrow-down

Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data. 


Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!

Foredrag av:


Fred Selnes

Styreleder CPM Analytics/

Professor Handelshøyskolen BI

Espen Jütte

Direktør analyse & data science

Lars Ove Brenna

Administrerende direktør/CEO

Tid/sted frokostseminar:


12

NOV

2019

09:00 

til 

11.00 

(Frokost fra 08:45)

Sted: Sandakerveien 138, Nydalen


Hvordan treffe din kunde med
riktig budskap på riktig tidspunkt?

Behovet for god segmentering blir stadig viktigere innen markedsføring - dette fordi segmentering bidrar til mest mulig optimalt tilpasset kommunikasjon til ulike kundegrupper på riktig tidspunkt.

Segmentering er en overordnet plan for hvordan bedriften skal skape, kommunisere og levere verdi til ulike typer kunder og kundebehov. For å komme fram til en god plan, er det viktig å gjøre grundige analyser av kunder og marked - slik at man baserer strategien på innsikt om nåværende og fremtidige kundebehov og ikke overfladisk synsing.


I CPM Analytics, definerer vi tre nivåer av segmentering:


  • Makrosegmenter som beskriver grunnleggende ulikheter i kundebehov
  • Mikrosegmenter som beskriver variasjon i kjøpsadferd og respons på markedstiltak
  • Økonomisk verdi som beskriver forventet kontantstrøm, risiko for frafall og potensial


​Utnytt CRM- og kommunikasjonssystemet bedre!

Segmentering gir ingen resultater i seg selv. Du må inkludere segmenteringen i dine øvrige forretningssystemer. God 1-1 kommunikasjon forutsetter at segmentene du har identifisert er tilgjengelig der du faktisk utarbeider din kommunikasjon. Dette være seg filtrering basert på dynamisk oppdaterte segmenter, kampanjer og markedstiltak i ulik form til ulike segmenter og/eller oppsett av automatiske kommunikasjonssekvenser basert på segment og respons.


Agenda

  • check
    Introduksjon til kundestrategi og segmentering
  • Riktig budskap på riktig tidspunkt
  • Kundeanalyse og kundesegmentering
  • Kundesegmentering, prediksjon og leadscoring
  • Datakilder, data science og prediksjonsmodeller
  • A/B testing og implementering i ditt CRM-/kommunikasjonssystem
  • Oppsummering & veien videre

Gjenstående tid til påmeldingen stenges:

22
Dager
19
Timer
37
Minutter
51
Sekunder
long-arrow-down

Begrenset antall plasser 

 Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang!

For mer informasjon se også vår produktbeskrivelse

Copyright 2019, CPM Analytics AS

>