FROKOSTSEMINAR



Marketing analytics og maskinlæring

Et lederperspektiv på hvordan markedsanalyse bør utføres i 2019

Verden er snudd på hodet, og fagområdene markedsføring og salg er i enorm utvikling. Vi har flere påvirkningskanaler og mer data tilgjengelig enn noen gang. Dette definerer nye krav til markedsanalytikerens funksjon, rolle og kompetanse. 


De som lykkes vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med deg.

long-arrow-down

Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data. 


Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!

Foredrag av:


Fred Selnes

Styreleder CPM Analytics/Professor Handelshøyskolen BI

Espen Jütte

Direktør for analyse og data science

Tid/sted frokostseminar:


10

SEP

2019

08:30 

til 

10.30 

Nydalen (nøyaktig lokasjon er avhengig av antall påmeldte)

Kravene til markedsanalytikeren endrer seg med Marketing analytics og maskinlæring

Har du noen ganger stilt deg spørsmålene "hva er maskinlæring" eller "hva kreves egentlig innen analyse for å være kundesentrisk og sikre lønnsom salgsvekst"?

En analyseavdeling eller en markedsanalytiker i dag bør ha kunnskap om maskinlæring og hvilke muligheter og begrensninger som ligger i dette.


Hva er egentlig maskinlæring? Kort fortalt er maskinlæring en sammensetning av fagområdende informatikk, matematikk og statistikk. Det er en gren innenfor kunstig intelligens (AI) og er spesielt godt egnet for analyse av store datamengder (Big data).


Innenfor markedsføring og salg blir maskinlæring stadig viktigere, men det er også åpenbare fallgruver. Uten tilstrekkelig forståelse for strategi, salg og markedsføring, blir fort maskinlæring ubrukelig eller det kan resultere i helt feil svar! Som leder er det en del ting du bør være klar over, og dette vil du lære mer om på vårt frokostseminar!

Dette vil du lære på frokostseminaret:

  • check
    Hvorfor skal vi ikke stole blindt på en teknisk utformet maskinlæringsmodell?
  • Betydningen av domenekunnskap - strategi, kunde og markedsforståelse 
  • check
    Strukturering av data i en analysedatabase eller et datavarehus som er beregnet til analyseformål - hva er viktig å tenke på?
  • check
    Bruk av R ("open source" programmeringsspråk) og maskinlæring
  • check
    Hvilke typer analyseoppgaver vil kunne løses bedre med maskinlæring og R?
  • Hvordan CPM Analytics benytter disse verktøyene i våre analyseoppdrag - vi krydrer med faktiske analyseeksempler!

Gjenstående tid til påmeldingen stenges:

00
Dager
23
Timer
01
Minutter
23
Sekunder
long-arrow-down

Begrenset antall plasser 

 Hold av en plass til deg selv nå, og skaff deg og din bedrift et forsprang!

Copyright 2019, CPM Analytics AS

>