Bedriftsinternt seminar/workshop
Bedriftsinternt seminar/workshop -
KUN for din bedrift.
Moderne data science
Marketing Mix Modeling / Salgsmodellering
Hva er faktisk effekt av dine markedstiltak?
Verden er snudd på hodet, og fagområdene markedsføring og salg er i enorm utvikling. Ikke sløs med budsjettene - finn ut hvilke markedstiltak som faktisk fungerer!
De som lykkes vil få et enormt forsprang. Vi ønsker å dele våre idéer og arbeidsmetodikk med din bedrift. Seminaret inkludert workshop vil foregå hos dere - vi avtaler tidspunkt, og kommer på besøk for en god faglig gjennomgang og mulighetsanalyse (gratis i nærområdet til Oslo, statens reiseregulativ dersom lengre reisevei er aktuelt).
Vi er spesialister på strukturering og analyse av alle tilgjengelige markeds-data.
Dette gjør det mulig for våre kunder å fokusere sine ressurser på det som faktisk fungerer!
Foredrag av:
Styreleder CPM Analytics, Professor Handelshøyskolen BI
Direktør analyse & data science
Administrerende direktør/CEO
Tid/sted seminar:
etter egen avtale
Hva er Marketing Mix Modeling eller Salgsmodellering?
Marketing Mix Modeling (MMM), eller Salgsmodellering som vi også kan kalle det, er metoder og teknikker for å beregne verdien av ulike markedstiltak. Formålet er altså å skaffe innsikt i dine ulike markedstiltak og hva disse bidrar med i faktisk salgsresultat. Ulike data science (inkl. regresjonsanalyser) benyttes i modellutarbeidelsen, og du vil få svar på hvilke markedstiltak som fungerer bra (høyest ROI) og hvilke som ikke fungerer like bra.
Du vet selv hvilke markedstiltak din organisasjon investerer i - alt fra din innsats i sosiale medier, annonsering og tiltak for å trekke trafikk til din nettside eller mer tradisjonelle tiltak som reklame, DM'er, dine utsendelser (e-post/SMS) og annet. Det er selvfølgelig også mulig å inkludere andre kilder som værdata, geografi/lokasjon (for butikker eller ditt marked) osv. Kun fantasien setter begrensninger her - eller tilgang på data!
Husk også at trafikk til et nettsted alene ikke betyr noe om du får "feil trafikk" - det er tross alt salg du er ute etter. Gjennom Marketing Mix Modeling/Salgsmodellering kan alle deler av din markedsføring og salgsinnsats beregnes - langt utover en trafikkanalyse som Google Analytics gir deg!
Agenda:
Vi tilbyr GRATIS seminar/workshop for deg og dine nøkkelmedarbeidere
Bestill et seminar/workshop til din bedrift fra CPM Analytics i dag!
Copyright 2018, CPM Analytics AS