Frokostseminar

Smartere e-poster

Bli med oss på seminar der vi demonstrerer hvordan du lære av din e-post historikk for å gjøre dine fremtidige e-postkampanjer mer effektive og lønnsomme!

ODEON Kino, Nydalen. 11. januar 2023 (kl. 09.00 - 10.30)

VELKOMMEN!

Avansert AI og maskinlæring

På en unik måte, dekomponerer vi alle dine e-poster i tusenvis av piksler og andre komponenter. Deretter benyttes AI, maskinlæring og tekstanalyse for å forstå effekter av innholdet i e-postene

Avansert AI og maskinlæring

På en helt unik måte, dekomponerer vi alle dine e-poster i tusenvis av piksler. Deretter benyttes AI, moderne maskinlæring og tekstanalyse for å forstå effekter av innholdet i e-postene. 

Den mest effektive kommunikasjon til dine beste kunder

  • E-postkommunikasjon er x40 så effektiv som sosiale medier, og kostnadene til sosiale medier har økt med 31% på 12 måneder

  • Har en god rekkevidde og en god kanal til å treffe kunder som er interessert i dine produkter 

  • E-poster er fleksible, kan enkelt endres og måles opp mot hverandre. Veldig enkelt å endre taktikk basert på innsikt

Når skal du sende?

Når på dagen, hvilken dag i uken er det best å sende e-poster til dine kunder. Alle er forskjellige, hva er korrekt tidspunkt for dine kunder?

Betyr lesbarhet noe?

Hva er lesbarhet og betyr det noe? Alle e-poster har en lesbarhetscore, hva kan denne fortelle oss?

Hvor ofte skal du sende?

Noen sender e-poster nesten hver dag, andre en gang i måneden. Har du testet ulik frekvens? Hva er det korrekte for deg og dine kunder?

Hva bør det stå i emnefeltet?

Hvilke triggerord bør du ha i emnefeltet for å skape interesse? Hva er det som får kundene dine til å åpne og klikke i e-posten?

Tekst eller bilde?

Hvor mye tekst eller bilder skal du ha i en e-post? Vi analyserer hvor mye bilder du har benyttet, og måler deretter resultatene.

Hvilke tema skaper interesse?

Avansert tekstanalyse leser temaene i e-postene og gir deg informasjon om hvilke tema som skaper kundeinteresse

Når skal du sende?

Når på dagen, hvilken dag i uken er det best å sende e-poster til dine kunder. Alle er forskjellige, hva er korrekt tidspunkt for dine kunder

Betyr lesbarhet noe?

Hva er lesbarhet og betyr det noe. Alle e-poster har en lesbarhetscore, hva kan denne fortelle oss?

Hvor ofte skal du sende?

Noen sender eposter nesten hver dag, andre en gang i måneden. Har du testet ulike frekvens? Hva er det korrekte for deg og dine kunder?

Hva bør det stå i emnefeltet?

Hvilke triggerord bør vi ha i emnefeltet for å skape interesse? Hva er det som får kundene til å åpne og klikke i e-posten?

Tekst eller bilde?

Hvor mye tekst eller bilder skal vi ha i en e-post? Vi kan analyser hvor mye bilder som er i en e-post, og måler deretter resultatene.

Hvilke tema skaper interesse?

Avansert tekstanalyse leser temaene i epostene og gir deg informasjon om hvilke tema som skaper kundeinteresse

Fordelene med smartere e-postanalyse

  • Å lære av det du har gjort historisk, er en effektiv måte å bli bedre på!
  • Unngå å leve etter etablerte og feilaktige «sannheter» - det er bedre å vite!
  • Bruk analyse til å besvare «myter» internt i organisasjonen – for eksempel når lønner det seg å sende ut e-poster eller hvor mange bilder bør brukes?
  • Å lære av historien betyr at du kan teste ut nye metoder – også uten A/B testing. Denne analysen er kanskje enklere for deg og din organisasjon. Vi kan gi deg en oppdatert rapport i neste kvartal som forteller deg om du har forbedret e-postene eller ikke!

Smart og enkelt for deg

  • Du investerer ca. én time for å tilgjengeliggjøre dine tidligere sendte e-poster, og rapport på klikk
  • Du mottar en dybdeanalyse av din e-post historikk basert på våre unike metoder og oppsummert i en rapport fra en av våre dyktige data scientists
  • Vi kan levere en tilsvarende analyse mot konvertering fra e-poster sendt til salg
  • Videre kan du få en analyse av dine konkurrenters e-poster på samme måte, men uten effektvurdering
  • CPM Analytics er et rådgivnings- og analysebyrå med sterk teoretisk og analytisk bakgrunn
  • Bruker moderne metoder og verktøy i våre analyser og vi er i dag 12 ansatte og i sterk vekst
  • CPM Analytics bistår kunder i å identifisere og tallfeste potensialene i kunde- og markedsaktiviteter, samt effektmåle disse
  • CPM Analytics er et rådgivnings- og analysebyrå med sterk teoretisk og analytisk bakgrunn 

  • Bruker moderne metoder og verktøy i våre analyser og vi er i dag 12 ansatte og i sterk vekst

  • CPM Analytics bistår kunder i å identifisere og tallfeste potensialene i kunde- og markedsaktiviteter, samt effektmåle disse

Påmelding!

ODEON Kino Nydalen, onsdag 11. januar 2023 kl. 09.00 - 10.30

(Kaffe og registrering fra kl. 08.30) - hjertelig velkommen!

>