Bli klokere på
verdien i data
Korte artikler og faglige perspektiver
som hjelper deg å ta bedre beslutninger.
Strategisk KPI: Prediktiv CLV
I finans bruker man forventet fremtidig kontantstrøm for å beregne verdien av en investering. På samme måte kan vi beregne verdien av bedriftens kundeportefølje, nemlig den samlede forventede kontantstrøm. Dette kalles Customer Lifetime Value (CLV).
Smartere benchmarking innen kjededrift
Den vanligste praksis for benchmarking er å sammenligne salgstall mellom butikker.
Strategisk segmentering
Strategisk segmentering er avgjørende for at virksomheter skal kunne prioritere investeringer i segmenter med høy langsiktig avkastning. Dette fungerer som et styringsverktøy for innovasjon og utvikling av produkter og tjenester og legger premisser for effektiv markedskommunikasjon.
Konkurransefortrinn gjennom prisovervåking
Pris er det virkemiddelet i verktøykassa som har raskest effekt på kjøpsadferd og som umiddelbart vil føre til at dine kunder kan velge å gå til dine konkurrenter.
Hva er egentlig en kundestrategi?
Mange vet ikke hvor mange kunder de har, eller har mistet det siste året. Les om hvordan du kan lykkes med å øke den fremtidige kontantstrømmen fra dine kunder
Er du interessert i hvordan skape vekst ved hjelp å utnytte data
Ta kontakt med oss i dag
