Web Analytics

Bli klokere på
verdien i data

Korte artikler og faglige perspektiver
som hjelper deg å ta bedre beslutninger.

Strategisk KPI: Prediktiv CLV

I finans bruker man forventet fremtidig kontantstrøm for å beregne verdien av en investering. På samme måte kan vi beregne verdien av bedriftens kundeportefølje, nemlig den samlede forventede kontantstrøm. Dette kalles Customer Lifetime Value (CLV).

Smartere bench­marking innen kjededrift

Den vanligste praksis for benchmarking er å sammenligne salgstall mellom butikker.

Strategisk segmentering

Strategisk segmentering er avgjørende for at virksomheter skal kunne prioritere investeringer i segmenter med høy langsiktig avkastning. Dette fungerer som et styringsverktøy for innovasjon og utvikling av produkter og tjenester og legger premisser for effektiv markedskommunikasjon.

Konkurranse­fortrinn gjennom prisovervåking

Pris er det virkemiddelet i verktøykassa som har raskest effekt på kjøpsadferd og som umiddelbart vil føre til at dine kunder kan velge å gå til dine konkurrenter.

Hva er egentlig en kunde­strategi?

Mange vet ikke hvor mange kunder de har, eller har mistet det siste året. Les om hvordan du kan lykkes med å øke den fremtidige kontantstrømmen fra dine kunder

Er du interessert i hvordan skape vekst ved hjelp å utnytte data

Ta kontakt med oss i dag