Web Analytics

Måling av lokalt kundegrunnlag

Kjedevirksomheter er avhengig å etablere nye lokasjoner på steder med godt kundegrunnlag og med minimal konkurranse. Videre er kjedenes lønnsomhet avhengig av at de enkelte lokasjoner tar ut maksimalt av det lokale kundegrunnlaget.

CPM Geo som er en datamodell somberegner lokalt kundegrunnlag basert på en rekke datakilder. Vi  starter med en grundig analyse av virksomhetens etablerte lokasjoner for å kalibrere CPM Geo til den enkelte virksomhet. Man kan da bruke modellen til å identifisere nye lokasjoner med stort kundegrunnlag, simulere konsekvensen av å flytte eller slå sammen eksisterende lokasjoner, og konsekvenser av at konkurrenter etablerer nye lokasjoner.

CPM Geo brukes også til å evaluere kjedens lokasjoner evne til å ta ut sitt lokale markedspotensial, totalt og i ulike produktkategorier. Med hjelp av statistiske analyseverktøy beregnes også hvilke faktorer som kan og bør forbedres på de enkelte lokasjonene. Leveransen skjer i form av rapportering med påfølgende arbeidsmøter for å identifisere hvordan innsikten bør følges opp.

Skreddersydde løsninger

CPM Analytics utvikler skreddersydde løsninger for sine kunder basert på deres spesifikke behov og forretningsmål. Disse løsningene kan omfatte markedssegmentering, målgruppeanalyse, merkevarestrategi, og optimalisering av kundereisen. CPM Analytics' eksperter arbeider tett sammen med kundene for å sikre at løsningene er tilpasset deres unike situasjon og mål.

Skal vi ta en prat?

Fortell oss hvordan vi kan hjelpe bedriften din i skjemaet, så svarer vi deg så fort vi kan!

Eller send oss en e-post til:
Jippi, skjemaet ditt er sendt inn! Du hører fra oss straks.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen!