Web Analytics

Økt salgseffekt
av reklame

Investeringer i reklame for å øke salg og styrke merkevaren er en vesentlig kostnad for mange virksomheter. Effekt av reklame er av mange grunner vanskelig å måle og dermed dokumentere.

Vi starter med salgsmodellering som er en analyse av reklameinvesteringer de siste årene sammenholdt med endringer i salg og kontrollert for andre faktorer som også påvirker salget. Dette vil dokumentere hvor stor effekt reklamen har på salg totalt og i de ulikemediekanalene. I neste fase analyserer vi hvordan ulike budskap påvirker salg og merkevarebygging. Sammenhengen mellom reklame og salg er spesielt nyttig i arbeidet med å optimalisere tilbudsannonsering. Effekten av reklame på merkevarebygging er mer krevende og her tilpasser vi måling og arbeidsmetodikk til den enkelte virksomhet.

Vår leveranse er primært en årlig rapportering med påfølgende arbeidsmøter.


Økt konkurransekraft

CPM Analytics er en partner for bedrifter som ønsker å forstå sine kunder og utvikle effektive strategier for å øke konkurransekraften. Med dyp adferds- og samfunnsvitenskapelig innsikt og skreddersydde løsninger, hjelper CPM Analytics sine kunder med å tilpasse seg et stadig skiftende marked og oppnå bærekraftig vekst.

Skal vi ta en prat?

Fortell oss hvordan vi kan hjelpe bedriften din i skjemaet, så svarer vi deg så fort vi kan!

Eller send oss en e-post til:
Jippi, skjemaet ditt er sendt inn! Du hører fra oss straks.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen!