Hvem er dine mest verdifulle kunder, og hvordan vet du det egentlig?
Strategisk segmentering handler ikke bare om å gruppere kundene dine. En god segmenteringsmodell er et styringsverktøy som hjelper deg å prioritere i alt fra produktutvikling og teknologi til markedskommunikasjon og kunderelasjoner.
Den viktigste driveren for langsiktig lønnsomhet er kundenes fremtidige kontantstrøm. Når du kombinerer segmentering med innsikt om fremtidig kundeverdi, får du et strategisk styringsverktøy.
Dato: 19.08.2025
Tid: Frokost og kaffe fra 08:30.
Sted: Pløens gate 7, 0181 Oslo (rett ved Youngstorget)
Meld deg på og sikre deg en plass.




Fred Selnes
Morten B.W. Tønnessen
Sondre Wassås
Fred er professor ved BI og grunnlegger av CPM Analytics vil gi en teoretisk innføring i prinsippene for strategisk segmentering
Morten leder marketing Rikstoto, vil fortelle hvordan Rikstoto arbeider med strategisk segmentering, hva dette har bidratt med og hvilke muligheter de ser for fremtiden
CEO CPM Analytics vil lede seminaret og diskusjonen underveis.
Ofte stilte spørsmål
Hvem passer seminaret for?
Seminaret passer for deg som jobber med marked, salg, kundeinnsikt eller forretningsutvikling i store og små selskaper.
Er det gratis å delta?
Ja, seminaret er helt kostnadsfritt.
Kan jeg stille spørsmål underveis?
Ja, vi setter av tid til spørsmål og diskusjon på slutten.
Blir seminaret tatt opp?
Nei, men vi deler gjerne en kort oppsummering i etterkant ved forespørsel.