Smartere benchmarking innen kjededrift
Den vanligste praksis for benchmarking er å sammenligne salgstall mellom butikker. Problemet er at dette er å sammenligne epler og pærer fordi butikkene har helt ulike forutsetninger.
Kutt reklame som ikke gir effekt!
Mange bedrifter bruker for mye penger på reklame med ubetydelig eller ingen reklameeffekt, hverken på kort eller lang sikt. Styre[...]
Butikkdødens redning?
Ved hjelp av kunstig intelligens, maskinlæring og avanserte statistiske modeller har CPM Analytics utviklet et helnorsk verktøy som lar butikkjedene[...]
Digital reklameeffekt overvurderes!
Kanskje du har undret deg over manglende salg fra digital reklame, eller stusset over rapportene som viser høy effekt uten[...]
Får du salgseffekt av kundeklubben din?
Har din bedrift en kundeklubb, et lojalitetsprogram eller en e-postliste som dere benytter for å nå ut til deres potensielle[...]
Hva er egentlig en kundestrategi?
Det overordnede målet er vekst i kundeporteføljens verdi En kundestrategi er en overordnet plan for hvordan bedriften tenker å øke[...]
Kundestrategi eller produktstrategi?
Hvordan sikre en helhetlig forretningsstrategi og suksess i markedet? De fleste bedrifter har fokus på produkter i sin forretningsstrategi. I[...]
Spørreundersøkelser i en stordataverden
Norske bedrifter samler mer kundedata enn noensinne, takket være større kapasitet for lagring og bedre rutiner for registrering og datahåndtering.[...]
Lurer du på hvor det er mest lønnsomt å åpne ny butikk?
Går du med planer om å åpne ny butikk, og lurer på hvor det er mest hensiktsmessig å plassere seg,[...]
Kommandosentral for strategisk markedsføring
Bedrifter trenger en strategisk kommandosentral, en «Marketing Intelligence»-enhet som fungerer som et nav i organisering av markedsføring i en digital[...]
Kundesentrisk – hva må til?
Mange ledere ønsker at deres bedrift skal bli kundesentriske, men vet ikke hva det innebærer. Her får du vite hva[...]
>