Beskyttet: Konkurrentovervåking er smart!
Den vanligste praksis for benchmarking er å sammenligne salgstall mellom butikker. Problemet er at dette er å sammenligne epler og pærer fordi butikkene har helt ulike forutsetninger.
Beskyttet: Revolusjonerende AI for innholdsproduksjon!
Er du lei av å slite med innholdsproduksjon? Møt revolusjonerende ChatGPT, en tekst- og språkmodell som kan effektivisere arbeidet ditt[...]
Smartere benchmarking innen kjededrift
Den vanligste praksis for benchmarking er å sammenligne salgstall mellom butikker. Butikkene med de laveste salgstallene antas å ha et[...]
Kutt reklame som ikke gir effekt!
Mange bedrifter bruker for mye penger på reklame med ubetydelig eller ingen reklameeffekt, hverken på kort eller lang sikt. Styre[...]
Butikkdødens redning?
Ved hjelp av kunstig intelligens, maskinlæring og avanserte statistiske modeller har CPM Analytics utviklet et helnorsk verktøy som lar butikkjedene[...]
Digital reklameeffekt overvurderes!
Kanskje du har undret deg over manglende salg fra digital reklame, eller stusset over rapportene som viser høy effekt uten[...]
Får du salgseffekt av kundeklubben din?
Har din bedrift en kundeklubb, et lojalitetsprogram eller en e-postliste som dere benytter for å nå ut til deres potensielle[...]
Hva er egentlig en kundestrategi?
Det overordnede målet er vekst i kundeporteføljens verdi En kundestrategi er en overordnet plan for hvordan bedriften tenker å øke[...]
Kundestrategi eller produktstrategi?
Hvordan sikre en helhetlig forretningsstrategi og suksess i markedet? De fleste bedrifter har fokus på produkter i sin forretningsstrategi. I[...]
Spørreundersøkelser i en stordataverden
Norske bedrifter samler mer kundedata enn noensinne, takket være større kapasitet for lagring og bedre rutiner for registrering og datahåndtering.[...]
Lurer du på hvor det er mest lønnsomt å åpne ny butikk?
Går du med planer om å åpne ny butikk, og lurer på hvor det er mest hensiktsmessig å plassere seg,[...]
>